Je Boh dobrý?


Je Boh dobrý?

(Vybert tvoju odpoveď)

Filozof
Nevychádza z úst Najvyššieho dobré i zlé? Na čo sa môže sťažovať živý človek? Leda tak každý na svoj hriech.
 
Ty

Filozof
Ďakujte Hospodinovi, lebo je dobrý, veď jeho milosť trvá naveky./ 1 Kronicka,34
 
Ty

Filozof
Vstúpte do jeho brán s vďakou a s chválospevom do jeho nádvorí, ďakujte mu, dobrorečte jeho menu, 5 lebo Hospodin je dobrý, jeho milosť trvá naveky a jeho vernosť z pokolenia na pokolenie!/ Zalm 100
 
Ty

Filozof
A my sme poznali a uverili v lásku, ktorú má Boh k nám. Boh je láska a kto zostáva v láske zostáva v Bohu a Boh v ňom.
 
Ty

Filozof
Buď Boh chcel zabrániť zlu, ale nemohol, alebo to mohol urobiť, ale nechcel. Ak chcel ale nemohol, potom nie je všemocný. Ak mohol ale nechcel, potom nie je dobrý. Ak je všemocný a chcejúci dobro, odkiaľ potom prichádza zlo? Ak nie je ani všemocný ani dobrý, prečo ho potom volať Bohom?
 
Ty

Filozof
Ježiš mu povedal: Prečo ma nazývaš dobrým? Nik nie je dobrý, iba jediný — Boh!
 
Ty

Filozof
Dobro je Boh. (Good is god)
 
Ty

Filozof
Stvoril Boh všetko, čo existuje? Ak Boh vsetko stvoril, tak potom stvoril aj zlo. To znamená, že Boh je zlý.
 
Ty

Filozof
Existuje chlad? Nie, chlad v škutočnosti neexistuje, podľa zákonov fyziky je to, čo vnímame ako chlad iba nedostatok tepla. A existuje tma? Nie, tma je iba neprítomnosť svetla. Možeme merať svetlo, ale tmu nie. Zlo neexistuje, presne tak ako chlad a tma. Boh zlo nestvoril, je to iba výsledkom toho, čoho sa Božie srdce nedotklo.
 
Ty

Filozof
Pre islam dobro spočíva v zachovaní Božieho zákona.Aj pre judaizmus dobro spočíva v zachovaní Božieho zákona. /Zakon a Boh je teda mimo dobra a zla?
 
Ty

Filozof
Preco je Boh dobry a nie ako descartov zlomyselny duch, ktory nas stale klame - lebo nas klame stale rovnako, lebo je nemenny.
 
Ty

Filozof
Elífazova skupina Boha obhajuje, Jób obviňuje Boha, že sa k nemu správa ako nepriateľ. Boh dal zapravdu Jóbovi: Boh riekol Elífazovi Témanskému: "Môj hnev vzplanul proti tebe a proti tvojim dvom priateľom, lebo ste nehovorili správne o mne ako môj služobník Jób."
 
Ty

Filozof
Není milosrdný Búh, je jenom Búh mučitel.
 
Ty

Filozof
Ak sloboda spočíva v možnosti rozhodnúť sa medzi dobrom a zlom, tak je buď Boh neslobodný, alebo sa tiež niekedy rozhodne konať zlo. ( a teda nie je len dobrý, podobne ako človek, ktorého stvoril na svoj obraz)
 
Ty

Filozof
Prvu genocídu nariadil Židom boh, keď obsadzovali zasľúbenú zem: "Avšak z miest tých národov, ktoré ti dáva Hospodin tvoj Boh, do vlastníctva, nenechaj na žive nič čo dýcha, lebo musíš ich podrobiť hubiacej kliatbe: Chetejcov, Amorejcov, Kaáncov..., ako ti prikázal Hospodin, tvoj Boh."
 
Ty

Filozof
Ako žijem,‘ znie výrok Pána, Hospodina, ‚nemám záľubu v smrti bezbožného, ale v tom, že sa bezbožný odvráti od svojho spôsobu života a bude žiť. Odvráťte sa, odvráťte od svojich zlých spôsobov života! Prečo máte vymrieť, dom Izraela?‘
 
Ty

Filozof
Ako sa Hospodin radoval z vás, keď vám dobre činil a rozmnožoval vás, tak sa bude radovať Hospodin, keď vás vyhubí a vykynoží.
 
Ty

Filozof
Toto hovorí Hospodin, Boh Izraela, o domoch tohto mesta a o domoch judských kráľov, ktoré zrúcali na násypy a proti meču 5 tí, čo idú bojovať proti Chaldejcom, aby ich naplnili mŕtvolami ľudí, ktorých som pobil vo svojom hneve a vo svojej zlosti, pretože som pred týmto mestom zakryl svoju tvár pre ich veľkú zlobu.
 
Ty

Filozof
Taký Boh (boh jedného národa na vrchole) musí vedieť pomáhať i škodiť, musí vedieť byť priateľom i nepriateľom - je uctievaný v dobrom i v zlom.
 
Ty

Filozof
Neprirodzená kastrácia Boha na Boha, ktorý je iba dobrým je v tomto prípade (keď je národ na vrchole moci) neželateľné. Zlostný Boh je rovnako potrebný ako dobrý ... na čo by bol dobrý Boh, ktorý by nepoznal hnev, pomstu, závisť, výsmech, lesť, násilie? ktorému by neboli známe nadšenie z víťazstva a ničenia? Takému Bohu by nikto nerozumel. Načo by ho mali?
 
Ty

Filozof
Keď nejaký národ upadá, keď cíti, že jeho nádej na slobodu je navždy stratená, keď je zo všetkého najužitočnejšia poddanosť, a uvedomí si, že cnosti podriadenia sú nevyhnutné podmienky jeho prežitia, potom sa musí aj Boh národa zmeniť. dann m u s s sich auch sein Gott verändern. Stane sa skrývajúcim sa, bojazlivým, skromným, radí k pokoju duše, k prekonaniu nenávisti, k znášanlivosti, k láske voči priateľom i nepriateľom. Ustavične moralizuje.. stáva sa bohom pre každého, osobným, kozmopolitom.
 
Ty

Filozof
V skutočnosti neexistuje iná alternatíva pre bohov: alebo sú vôľou k moci - a dovtedy sú bohmi svojich národov- alebo sú bezmocnosťou k moci - a potom sa stanú nevyhnutne dobrými.
 
Ty

Filozof
S tým istým inštinktom, ktorým podrobený národ označí svojho Boha za "dobro samo osebe", vyškrtnú Bohu svojich podrobiteľov všetky dobré vlastnosti, pomstia sa svojim panovníkom tým, že ich Boha démonizujú. Dobrý boh a diabol, oba sú produktom upadajúceho národa.
 
Ty

Filozof
Boh, ktorý musí za hriech nutne niekoho potrestať smrťou, hoci aj nevinného, sa podobá búrkovým mračnám, ktoré musia niekam udrieť, to už je jedno kam.
 
Ty

Filozof
Kresťanská teológia sa vymyká empirickému overovaniu : " Boh robí všetko najlepšie a ak Boh napriek modlitbám nechá zomrieť dieťa, tak je to preto, lebo by z toho dieťaťa pravdepodobne vyrástol vrah a tak je lepšie keď zomrelo."
 
Ty

Filozof
Namiesto dobrého boha, ktorý trpí zlo, si možno predstaviť ako vládcu sveta predstaviť aj satana, ktorý z času na čas dovolí dobro.
 
Ty

Filozof
lebo či nemá hrnčiar práva a moci nad hlinou, aby z toho istého blata učinil jednu nádobu na česť a druhú na nečesť? A čo, ak Boh chcúc ukázať svoj hnev a oznámiť to, čo je jemu možné, znášal vo veľkej zhovievavosti nádoby hnevu, pripravené na záhubu, a aby oznámil bohatstvo svojej slávy na nádobách milosrdenstva, ktoré vopred prihotovil na slávu?
 
Ty

Filozof
Boh je dobrý.
 
Ty


Vaše komentáre zasielajte na efilozof@centrum.sk