Odpoveď a závery vyplývajúce z danej odpovede:
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | Benedictus de Spinoza : Formálne bytie ideí poznáva boha ako svoju príčinu, iba pokiaľ sa chápe ako vec mysliaca, a nie pokiaľ sa objasňuje iným atribútom. To znamená, že tak idey atribútov boha, ako aj idey jednotlivých vecí nepoznávajú ako svoju pôsobiacu príčinu tie veci, ktoré sú nimi myslené, čiže postihované veci, ale samého boha, pokiaľ je mysliacou vecou. | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | Benedictus de Spinoza : Ak niekto vykonal niečo, o čom si predstavuje, že to iným pôsobí radosť, vyvolá to v ňom radosť sprevádzanú ideou samého seba ako jej príčinou, čiže bude sám o sebe uvažovať s radosťou. Ak naopak vykonal niečo, čo podľa jeho predstavy iných zarmúti, bude aj o sebe samom uvažovať so smútkom. | ---- | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | Benedictus de Spinoza : Afekt, ktorý sa nazýva pathema (trpný stav) mysle, je konfúzna idea, ktorou myseľ potvrdzuje silu svojho tela alebo nejakej jeho časti existovat, a to silu väčšiu alebo menšiu ako predtým. A ak je táto idea daná, sama myseľ je determinovaná, aby uvažovala radšej o tejto veci ako o inej. | ---- | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | Benedictus de Spinoza : Budúca vec, ktorá podľa našej predstavy čoskoro nastane, pôsobí na nás intenzívnejšie, ako keby sme si predstavovali, že čas jej existencie je ešte od prítomnosti ďaleko. Aj spomienka na vec, ktorú si predstavujeme ako nedávnu, pôsobí na nás intenzívnejšie, ako keby sme si ju predstavovali ako dávno minulú. | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | Benedictus de Spinoza : Budúca vec, ktorá podľa našej predstavy čoskoro nastane, pôsobí na nás intenzívnejšie, ako keby sme si predstavovali, že čas jej existencie je ešte od prítomnosti ďaleko. Aj spomienka na vec, ktorú si predstavujeme ako nedávnu, pôsobí na nás intenzívnejšie, ako keby sme si ju predstavovali ako dávno minulú. | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | Benedictus de Spinoza : To, čo uspôsobuje ľudské telo tak, že naň možno mnohorako pôsobiť, alebo to, čo ho robí spôsobilým, aby samo mnohorako pôsobilo na vonkajšie telesá, je človeku užitočné. A to tým užitočnejšie, čím sa telo stáva spôsobilejším, aby sa naň dalo mnohorako pôsobiť a aby samo pôsobilo na iné telesá. Škodlivé je naopak to, čo túto spôsobilosť znižuje. | ---- | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | Benedictus de Spinoza : Afekt vzťahujúci sa na viaceré, a to rozličné príčiny, o ktorých myseľ uvažuje zároveň s týmto afektom, je menej škodlivý, menej mu podliehame a každá jednotlivá príčina na nás menej pôsobí ako pri inom rovnako silnom afekte, ktorý sa vzťahuje len na jednu alebo na niekoľko málo príčin. | ---- | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ---- | Niekto : Ak Spinoza uznával iba jednu substanciu - boha, potom to znamená, že všetky ostatné veci sú podľa neho bez podstaty, čím sa Spinozovo učenie približuje buddhizmu. Takisto Spinoza učil, že ak si predstavíme vec ktorú nenávidíme ako neslobodnú, t.j. že robí to čo robí v dôsledku veľkého množstva príčin a nie zo slobodnej vôle, nebudeme ju už až taj nenávidieť. To sa podobá na budhistickú teóriu o závislom vznikaní, o tom že veci nemajú vlastnú podstatu, budhistickému učeniu o prázdnote. Veľa príbuzností s budhizmom sa dá nájsť aj v Spinozovej snahy oslobodiť sa od afektov a že "Ozajstné dobro pre človeka je poznanie jednoty duše s celou prírodou" .(ad Benedictus de Spinoza) | ---- | |
---- |
Odpoveď a jej predpoklady ( argumenty pre a proti nej ):
Benedictus de Spinoza     | Myslenie je atribút boha, čiže boh je vec mysliaca. | ||||
O | |||||
O | |||||
---- |
Zdroj: B.Spinoza: Etika,2P1