Odpoveď a závery vyplývajúce z danej odpovede:
Benedictus de Spinoza : Všetko, čo vyplýva z nejakého atribútu boha, pokiaľ je utváraný modifikáciou, ktorá v dôsledku tohto atribútu nevyhnutne existuje a je nekonečná, musí takisto nevyhnutne existovať a byť nekonečné. | ---- | ---- | ||
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Všetko, čo vyplýva z nejakého atribútu boha, pokiaľ je utváraný modifikáciou, ktorá v dôsledku tohto atribútu nevyhnutne existuje a je nekonečná, musí takisto nevyhnutne existovať a byť nekonečné. | ---- | Benedictus de Spinoza : Nijaká jednotlivina alebo nijaká vec, ktorá je konečná a má determinovanú existenciu, nemôže existovať ani byť determinovaná na činnosť, ak nie je determinovaná na existenciu a činnosť inou príčinou, ktorá je takisto konečná a má determinovanú existenciu. A zasa ani táto príčina nemôže existovať ani byť determinovaná na činnosť, ak nie je determinovaná na existenciu a činnosť inou príčinou, ktorá je práve taká konečná a má determinovanú existenciu, a tak ďalej do nekonečna. | ---- | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Všetko, čo vyplýva z nejakého atribútu boha, pokiaľ je utváraný modifikáciou, ktorá v dôsledku tohto atribútu nevyhnutne existuje a je nekonečná, musí takisto nevyhnutne existovať a byť nekonečné. | ---- | ---- | ||
---- |
Odpoveď a jej predpoklady ( argumenty pre a proti nej ):
Benedictus de Spinoza     | Všetko, čo vyplýva z nejakého atribútu boha, pokiaľ je utváraný modifikáciou, ktorá v dôsledku tohto atribútu nevyhnutne existuje a je nekonečná, musí takisto nevyhnutne existovať a byť nekonečné. | |||
O | ||||
Benedictus de Spinoza : Konečnou svojho druhu sa nazýva vec, ktorá môže byť vymedzená inou vecou tej istej prirodzenosti. Napríklad teleso sa nazýva konečné preto, lebo si môžeme vždy utvoriť pojem iného, ešte väčšieho telesa. Takisto môže byť myslenie vymedzené iným myslením. Ale teleso sa nedá vymedziť myslením, ani myslenie telesom. | ||||
O | ||||
---- |
Zdroj: B.Spinoza: Etika,1P22