Čo robíme?   
Odpoveď a závery vyplývajúce z danej odpovede:
Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher : Každá ľudská duša - jej krátkodobé činy, ako aj vnútorný charakter jej existencie - je iba produktom dvoch protikladných snáh. Jednou z nich je snaha pritiahnuť k sebe všetko, čo vás obklopuje, zamotať to do vlastného života a podľa možnosti to nasať do svojej najskrytejšej bytosti. Druhou je túžba rozšíriť svoje vlastné vnútro , preniknúť s ním do všetkého, komunikovať to s každým a nikdy sa nevyčerpať. | ---- | ---- | |
---- | |||
Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher : Každá ľudská duša - jej krátkodobé činy, ako aj vnútorný charakter jej existencie - je iba produktom dvoch protikladných snáh. Jednou z nich je snaha pritiahnuť k sebe všetko, čo vás obklopuje, zamotať to do vlastného života a podľa možnosti to nasať do svojej najskrytejšej bytosti. Druhou je túžba rozšíriť svoje vlastné vnútro , preniknúť s ním do všetkého, komunikovať to s každým a nikdy sa nevyčerpať. | ---- | ---- | |
---- | |||
Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher : Každá ľudská duša - jej krátkodobé činy, ako aj vnútorný charakter jej existencie - je iba produktom dvoch protikladných snáh. Jednou z nich je snaha pritiahnuť k sebe všetko, čo vás obklopuje, zamotať to do vlastného života a podľa možnosti to nasať do svojej najskrytejšej bytosti. Druhou je túžba rozšíriť svoje vlastné vnútro , preniknúť s ním do všetkého, komunikovať to s každým a nikdy sa nevyčerpať. | ---- | Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher : Berte si príklad z tých, ktorí majú vysoký stupeň akumulačnej sily, ktorá aktívne uchopuje okolité veci, ale zároveň aj duchovné prenikanie, ktoré sa usiluje o nekonečnosť a do všetkého vnáša ducha a život....Nestačí im takpovediac pohltiť surovú masu pozemských vecí, ale musia pred seba niečo postaviť, usporiadať a formovať to v malom svete, ktorý nesie pečať ich ducha.... | ---- |
---- |
Odpoveď a jej predpoklady ( argumenty pre a proti nej ):
Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher     | Každá ľudská duša - jej krátkodobé činy, ako aj vnútorný charakter jej existencie - je iba produktom dvoch protikladných snáh. Jednou z nich je snaha pritiahnuť k sebe všetko, čo vás obklopuje, zamotať to do vlastného života a podľa možnosti to nasať do svojej najskrytejšej bytosti. Druhou je túžba rozšíriť svoje vlastné vnútro , preniknúť s ním do všetkého, komunikovať to s každým a nikdy sa nevyčerpať. | ||
O | |||
Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher : Každý život je iba výsledkom neustáleho privlastňovania a odpudzovania, každá vec má svoju definitívnu existenciu iba preto, že zvláštnym spôsobom spája dve pôvodné sily prírody, smädnú, ktorá všetko priťahuje k sebe a aktívnu, živé ja, ktoré sa chce rozširovať (rozdávať). | |||
O | |||
---- | ---- |
Zdroj: http://www.zeno.org/Philosophie/M/Schleiermacher,+Friedrich/%C3%9Cber+die+Religion/1.+Apologie