Odpoveď a závery vyplývajúce z danej odpovede:
Benedictus de Spinoza : Vec, ktorá je determinovaná na nejakú činnosť, bola takto nevyhnutne determinovaná bohom, a ktorá nebola determinovaná na činnosť bohom, nemôže determinovať samu seba. | ---- | Benedictus de Spinoza : Nijaká jednotlivina alebo nijaká vec, ktorá je konečná a má determinovanú existenciu, nemôže existovať ani byť determinovaná na činnosť, ak nie je determinovaná na existenciu a činnosť inou príčinou, ktorá je takisto konečná a má determinovanú existenciu. A zasa ani táto príčina nemôže existovať ani byť determinovaná na činnosť, ak nie je determinovaná na existenciu a činnosť inou príčinou, ktorá je práve taká konečná a má determinovanú existenciu, a tak ďalej do nekonečna. | ---- | |
---- | ||||
Benedictus de Spinoza : Vec, ktorá je determinovaná na nejakú činnosť, bola takto nevyhnutne determinovaná bohom, a ktorá nebola determinovaná na činnosť bohom, nemôže determinovať samu seba. | ---- | ---- | ||
---- |
Odpoveď a jej predpoklady ( argumenty pre a proti nej ):
Benedictus de Spinoza     | Vec, ktorá je determinovaná na nejakú činnosť, bola takto nevyhnutne determinovaná bohom, a ktorá nebola determinovaná na činnosť bohom, nemôže determinovať samu seba. | ||
O | |||
O | |||
Zdroj: B.Spinoza: Etika,1P26